Home

Condiţii de călătorie

Condiţii de intrare şi regim de şedere 

Cetăţenii români nu au nevoie de viză pentru a călători în Franţa.

Intrarea în Franţa este permisă cu paşaportul sau cartea de identitate valabile cel puţin 6 luni de la data intrării pe teritoriul Franţei.


Doriţi să munciţi în Franţa?

Cetăţenii români care doresc să exercite o activitate profesională în Franţa sunt obligaţi să obţină în prealabil o autorizaţie de muncă, demers iniţiat în totalitate de către angajator.

Aceasta autorizaţie este însoţită de permisul de şedere pentru exercitarea de activităţi profesionale eliberat de prefectura. 

Autorităţile franceze pot limita dreptul de circulaţie sau de şedere al cetăţenilor români doar in situaţia în care aceştia reprezintă o ameninţare la adresa ordinii publice, a siguranţei publice sau a sănătăţii publice.

Pentru muncitorii salariaţi, autorizaţiile de muncă vor fi eliberate fără a se lua în considerare situaţia profesiei pentru ocuparea unui loc de muncă, atunci când activitatea solicitată figurează pe lista celor 150 de profesii anexată la hotărârea Ministerului imigraţiei, integrării, identităţii naţionale si codezvoltării din 18 ianuarie 2008. Este vorba despre următoarele 15 sectoare de activitate:

  • construcţii şi lucrări publice
  • domeniul industriei hoteliere, alimentare şi al restauraţiei
  • agricultură, marină şi pescuit
  • mecanică şi prelucrarea metalelor
  • electricitate, electronică
  • transport, logistică si turism
  • industria de transformare
  • industrii uşoare (materiale uşoare, lemn, industrii grafice)
  • gestiune şi administrare întreprinderi
  • informatică
  • studii şi cercetare
  • bănci şi asigurări
  • comerţ şi vânzări
  • servicii către particulari si colectivităţi
  • sănătate, activitate socială, culturală şi sportivă

Pentru muncitorii nesalariaţi sau independenţi, dreptul de sejur este garantat de îndată ce aceştia sunt înscrişi în Registrul Comerţului, în Repertoarul Profesiilor sau în cadrul unui ordin profesional.

Pentru muncitorii detaşaţi în cadrul unei firme de prestări de servicii de către o întreprindere stabilită în România, dreptul de sejur este garantat fără ca întreprinderea prestatară să fie obligată să solicite o autorizaţie de muncă pentru salariaţii care lucrează în cadrul ei.

Absolvenţii de Master recunoscut in Franţa pot desfăşura o activitate profesională fără autorizaţie de muncă.

Pentru verificarea condiţiilor particulare de intrare şi şedere vă recomandăm consultarea informaţiilor oficiale furnizate de autorităţile franceze:

De asemenea, puteţi obţine informaţii suplimentare accesând site-ul http://www.muncainstrainatate.anofm.ro/


Ameninţări teroriste
 

Terorismul este un fenomen global, nelocalizat, prin urmare nici Franţa nu poate fi exclusă din faţa acestei ameninţări.

Cetăţenilor români care călătoresc în Franţa li se recomandă să urmărească în permanenţă anunţurile şi recomandările făcute de autorităţile franceze şi să acceseze periodic pagina web a Ministerului român al Afacerilor Externe (www.mae.ro).


Sistemul medical
 

Asigurarea medicală este obligatorie în Franţa.

Vă recomandăm cu insistenţă să încheiaţi o asigurare medicală de sănătate sau să obţineţi Cardul European de Sănătate înainte de a pleca într-o călătorie.

Dacă vă îmbolnăviţi sau aveţi un accident pe durata unei şederi temporare într-un stat membru UE, formularul E112 sau Cardul european de asigurări sociale de sănătate vă va da acces la îngrijirile medicale necesare.

Acest Card vă va permite să primiţi asistenţa medicală necesară în timpul şederii dumneavoastră temporare în orice ţară a Uniunii Europene.

Mai multe detalii găsiţi la adresele: www.cnas.ro/ şi www.ceass.ro/.

Este bine ca asigurarea medicală suplimentară să fie valabilă în toate ţările. În baza unei asemenea asigurări, facultative, aveţi acces la serviciile de urgenţă atât din sistemul public de sănătate, cât şi din cel privat (în funcţie de tipul poliţei de asigurare). La încheierea unei asemenea asigurări verificaţi coordonatele partenerului societăţii de asigurare în ţara de destinaţie şi de tranzit.

Vă recomandăm să vă încheiaţi, înainte de plecare, o asigurare de călătorie. Aceasta are valabilitate în toate ţările şi poate să acopere de la riscurile de bază (îmbolnăviri, accidente, urgenţe stomatologice, repatriere sanitară sau în caz de deces) până la toate riscurile de călătorie, inclusiv pierderea/ furtul/ deteriorarea bagajelor, anularea plecării în străinătate, falimentul companiei aeriene etc.

Asigurarea de viaţă s-a dovedit benefică pentru familiile celor decedaţi în urma unor accidente sau din motive de boală.

În Uniunea Europeană nu aveţi nevoie de vaccinări speciale.

Informaţii privind localizarea şi modul de funcţionare a unităţilor sanitare pot fi obţinute prin consultarea paginii web a Ministerului Sănătăţii al Franţei (www.sante.gouv.fr).


Reglementări vamale
 

Nu există controale la graniţele interne, dintre statele semnatare ale Acordului Schengen: Austria, Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria, precum şi Islanda, Norvegia şi Elveţia (ultimele trei nefiind membre ale UE).

Din motive de ordine publică, sănătate publică sau de securitate naţională, la graniţele interne ale UE se pot introduce controale, pentru perioade limitate.

Limitele cantitative pentru introducerea anumitor produse sunt: ţigări: 200 bucăţi, 1 litru băuturi alcoolice, parfum 50 ml sau 250 ml apă de toaletă.

Detalii suplimentare privind reglementările vamale franceze pot fi obţinute prin intermediul paginii internet al serviciului vamal francez (www.douanes.gouv.fr).


Regimul medicamentelor

Sunt excluse atât la intrare cât şi la ieşire drogurile de orice tip şi substanţele dopante.

Atenţie! Nu luaţi cu dumneavoastră decât cantităţile de medicamente strict necesare!

Vă recomandăm să aveţi la dumneavoastră reţeta medicului pentru medicamentele care depăşesc sfera celor uzuale.

Antibioticele nu se eliberează decât pe bază de reţetă.


Regimul animalelor de companie
 

Pentru spaţiul UE, aveţi nevoie de paşaport european pentru animalele de companie. Acest document se poate procura de la medicul veterinar şi trebuie să conţină informaţii despre vaccinarea antirabică.

Animalul trebuie identificat printr-un microcip electronic. Până în iulie 2011, se acceptă, de asemenea, şi un tatuaj lizibil.

Atenţie! Este interzisă intrarea în Franţa a câinilor de atac asa cum sunt definiţi prin Hotărârea Interministeriala din 27.04.1999 (Staffordshire Terrier, American Staffordshire Terrier, Mastiff sau Boerbull, Tosa, Molosi).

Pentru condiţiile speciale aplicabile fiecărei categorii de animale de companie, informaţii suplimentare pot fi obţinute de la Ministerul francez al Agriculturii (e-mail: IMPORT.MCSI.DGAL@agriculture.gouv.fr) sau de la Ambasada Franţei din Bucureşti (www.ambafrance-ro.org).

În prim plan

Comunicat de presă

29.10.2019

Ministerul Afacerilor Externe a început expedierea materialelor necesare votării în străinătate la alegerile pentru Președintele României din anul 2019 M…

Materiale vot în străinătate - Alegeri prezidențiale 2019

29.10.2019

- 4 materiale video referitoare la programul secțiilor de votare din străinătate: o 2 spoturi de 10 secunde, câte unul pentru fiecare tur de scrutin …

COMUNICAT DE PRESĂ

15.07.2019

Sezonul România-Franța s-a încheiat spectaculos de Ziua Națională a Franței Sezonul România-Franța 2019, cel mai amplu proiect de diplomație publică…

COMUNICAT DE PRESĂ

26.06.2019

Ministerul Afacerilor Externe salută celebrarea Zilei Drapelului României Ministerul Afacerilor Externe se alătură, şi în aces an, instituțiilor statului…
  • Pentru a veni în sprijinul numărului tot mai mare de cetăţeni români aflaţi în străinătate şi pentru a spori claritatea şi accesibilitatea informaţiilor de interes pentru aceştia, vă oferim informaţii cu privire la serviciile consulare oferite cetăţenilor români, cu următoarele date: - cale de acces (hyperlink) la pagina web „Ghişeul Consular Online” (www.econsulat.ro), care oferă cetăţenilor români informaţii cu privire la categoriile de servicii consulare de care pot beneficia şi posibilitatea de a depune on-line cererile de servicii necesare; - cale de acces (hyperlink) la pagina web „Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate” (www.informatiiconsulare.ro), care pune la dispoziția cetățenilor români informații de natură consulară pentru toată gama de servicii oferite de misiunile diplomatice/ oficiile consulare ale României din zona de rezidență).
  • Pentru a veni în sprijinul numărului tot mai mare de cetăţeni români aflaţi în străinătate şi pentru a spori claritatea şi accesibilitatea informaţiilor de interes pentru aceştia, vă oferim informaţii cu privire la serviciile consulare oferite cetăţenilor români, cu următoarele date: - cale de acces (hyperlink) la pagina web „Ghişeul Consular Online” (www.econsulat.ro), care oferă cetăţenilor români informaţii cu privire la categoriile de servicii consulare de care pot beneficia şi posibilitatea de a depune on-line cererile de servicii necesare; - cale de acces (hyperlink) la pagina web „Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate” (www.informatiiconsulare.ro), care pune la dispoziția cetățenilor români informații de natură consulară pentru toată gama de servicii oferite de misiunile diplomatice/ oficiile consulare ale României din zona de rezidență).